ServiceDesk som tjänst avlastar er it-avdelning samtidigt som det kan innebära kostnadsfördelar och en effektiv, kompetent och ITIL-anpassad ärendehantering. TDC ansvarar för servicedesk och supportjänster hos företag och organisationer i olika storlekar och branscher. De tjänster vi erbjuder är servicedesk, on-site support, självserviceportal, utskriftstjänster, drift samt applikations-, image-, klient- och licenshantering.

Ärendehantering efter best practice

Servicedesk från TDC hanterar samtliga it-relaterade ärenden som exempelvis frågor, felanmälningar och beställningar. Problemlösning (hårdvara och mjukvara) antingen på telefon, via fjärrövertagande av användarens dator, eller på plats hos användaren. Och tjänsten tar hand om hela ärendet; från dess att det är registrerat tills att det är stängt och dokumenterat. Bevakning, uppföljning (inklusive statusinformation till användaren), analys och statistik hanteras av TDC och rapporteras i ärendehanteringssystemet.

Proaktivt utvecklingsarbete

Vår leverans ska underlätta er arbetsvardag. Och se till att ni kan arbeta effektivt och säkert. Därför agerar vi proaktivt genom att ständigt optimera och hitta nya vinklar på vår leverans. Till alla supportkunder tillsätter vi ett dedikerat supportteam, som dessutom har ett nära samarbete med våra specialistkonsulter för att lösa svårare ärenden och implementera nya lösningar.

Grunden är alltid ett bra samarbete

Ett bra samarbete med kunden bygger på ett antal viktiga komponenter: medarbetare, processer och teknik. Den viktigaste parametern för en lyckad support är användarupplevelsen, vilket är starkt kopplat till hur användarna känner sig bemötta av supportorganisationen. För oss är det viktigt att samtliga supportkonsulter är hjälpsamma, kommunikativa, kvalitetsmedvetna och engagerade. Självklart säkerställer vi att användarna är nöjda genom regelbundna NKI-mätningar

Fördelar med Servicedesk och supporttjänster från TDC

  • Spar tid och pengar med servicedesk som tjänst
  • Ett erfaret supportteam och specialistkonsulter med ledande kompetens inom sina områden
  • Bevakning, uppföljning, analys och statistik hanteras av TDC och rapporteras i ärendehanteringssystemet
  • Proaktivt utvecklingsarbete optimerar leveransen
  • Servicedesk från TDC hanterar samtliga it-relaterade ärenden, från dess att det är registrerat till att ärendet är stängt